"Chtěl bych se věnovat filmu, ale 'pohříchu' musím říct, že nabídky, které dostávám, jsou tak blbé, že jsem si řekl, že budu radši sedět doma, než dělat blbosti."
Rodák z Českého Těšína vyrůstal spíše s otcem, protože se rodiče rozvedli, když byly malému Jaromírovi tři roky. Sklony k filmu a divadlu měl vcelku jasné. Otec byl v opeře, později kabaretiér. Matka Ludmila Žákovská (3. 1. 1992 – 1. 7. 2002), provdaná Hanzlíková, si později vzala herce Hrubého a přijala jeho jméno. Profesí pak byla asistentkou režie v československé televizi. V roce 1966 byl přijat na DAMU, ale místo do školy nastoupil přímo do Divadla na Vinohradech. Brzy se uchytil jako představitel výrazných rolí a stejně se mu dařilo i ve filmu. Kdo by si byl pomyslel, že si odbyde své první role hned pod vedením takových režisérů, jakými jsou Otakar Vávra, Karel Kachyňa nebo Martin Frič? Točil kriminální filmy, válečná dramata i komedie a brzy se stal populárním a velice obsazovaným hercem, na kterého se dalo spolehnout v jakékoli úloze.
Druhá polovina šedesátých let byla zkrátka pro Jaromíra Hanzlíka skvělou dobou, kde natočil jedny ze svých nejzajímavějších filmů (KOČÁR DO VÍDNĚ, ROMANCE PRO KŘÍDLOVKU, ČEST A SLÁVA či SLASTI OTCE VLASTI) a setkal se s výraznými osobnostmi českého filmu. Pravě ve filmu SLASTI OTCE VLASTI, kde si zahrál mladého Karla IV., se poprvé setkal s mladičkou herečkou Danielou Kolářovou. Netušil však, že právě ona bude později jeho častou hereckou partnerkou a vytvoří s ní nezapomenutelné a především sympatické dvojice. Zopakovali si spolupráci už o dva roky později, tedy v roce 1971, v oblíbeném komediálním seriálu TAKOVÁ NORMÁLNÍ RODINKA a potom ve filmech NOC NA KARLŠTĚJNĚ nebo LÉTO S KOVBOJEM.
To už byla sedmdesátá léta. Hanzlík byl jedním z nejpopulárnějších herců mladé generace a oblíbeným u spousty lidí. Vystupoval na televizních obrazovkách v seriálech BYL JEDNOU JEDEN DŮM, NEMOCNICE NA KRAJI MĚSTA, ale i seriálech doby, jako byly ŽENA ZA PULTEM či kombajnérská PLECHOVÁ KAVALÉRIE. Z rolí sympatických mladíků se vymanil hned v roce 1980, když pod režijní taktovkou Jiřího Menzela zahrál v POSTŘIŽINÁCH energického, dobráckého a především hlasitého strýce Pepina. Role, za které se v zámoří dostávají zlaté sošky, vynesla i u nás Hanzlíkovi veliký obdiv a jeho věty (respektive věty Bohumila Hrabala) se citují dodnes. Další příležitosti dostal u Jiřího Menzela i ve SLAVNOSTECH SNĚŽENEK či KONCI STARÝCH ČASŮ.